donderdag 14 mei 2009

Onze vader


Foto tarotastic

Deze morgen op een verjaardagsfeestje geweest.

Lees dat even opnieuw.

Zo. Afspraak om 7u (!) ’s ochtends in een met slingers versierde garage. De familie op plastic stoelen in een cirkel, zoals dat hier gaat op feestjes. Er was ontbijt met light taart.

Dat mag u ook twee keer lezen. Boterbiscuit met slagroom en een halve aardbei die tegen je gehemelte bleef plakken. Voorts een oom met een gitaar. En Happy Birthday uit onfrisse monden.

De jarige (65) was diabetespatiënt en had een zonnebril op omdat hij blind was. Hij zag er een sterke man uit, die al hard had gevochten. Zijn dochters huilden toen ze speechten. Ik pinkte mee. Ze vroegen ook of we mee wilden bidden. Ik keek wat in mijn beker thee. En sloot per ongeluk af met ‘Adem’.

3 opmerkingen:

  1. De gelijkenis met mijn Latijns - Amerikaanse ervaring is sprekend.

    P.S. Dit geld voor het merendeel van jouw verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. (lacht hard)

    manman jij schrijft goed. Ik moet vaker langskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He W,

    dank je. Tot gauw. Dat de zonne mag blijven stekke.

    HR

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.