donderdag 28 mei 2009

De snor van Werner

:{)•

Ik begin vandaag met een -zet je schrap- smiley. Ik eindig er ook mee. Beiden stellen een man met een snor voor. Al zijn er verschillen.

Dat zit zo: ik lees hier met een maand vertraging het rapport van het Vlaamse Parlement (De Standaard, 25-26/04/09). Daarin deelt de politieke redactie van de krant punten uit aan de beste en slechtste volksvertegenwoordigers, met naam, toenaam en foto. De moeite voor wie nog niet weet op wie stemmen.

Open de haakjes. Jan Peumans (N-VA), Rudi Daems (Groen!) en Annick De Ridder (Open VLD) staan op de eretribune, Hugo Philtjens (Open VLD), Bob Verstraete (Open VLD) en Marcel Logist (S.PA) worden aan de schandpaal genageld. Sluit de haakjes.

Eén van de kandidaten die het er belabberd van afbrengt is Werner Marginet (Vlaams Belang). Het Lokerse gemeenteraadslid dat 'minder [opviel] door zijn parlementaire activiteiten, en meer door lokale incidenten met allochtonen in Lokeren'. De kwezel ziet er uit als in de smiley: een snor met een plukje haar onder de mond. Krapuul met een das.

Wil het toeval dat ik er ook zo uit zie. Zag. Ik scheer me weg.
;{)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.