zaterdag 23 mei 2009

Ik ben geen hert


Foto macwagen

Dirk en Ivo, goede vrienden, gaan herten jagen. Ze steken twee bergen, een rivier en moeras over. Dirk moet niet plassen dus ze lopen nog een eindje door een bos. ‘Stop’, zegt Ivo. ‘Dit is een perfecte plek om een hert te zien. Ze verstoppen zich in het groen. En wachten, hun geweer in de aanslag. Eén uur, twee uren, vijf uren... Plots komt er een naakte man vanachter een boom, die wild met zijn armen zwaait: ‘Niet schieten! Niet schieten! Ik ben géén hert!’ PANG! Dirk knalt de man omver, de kogel recht tussen zijn ogen. Ivo springt op en tiert als een waanzinnige: ‘VERDOMME DIRK! BEN JE GEK? HIJ ZEI TOCH “IK BEN GEEN HERT”?!’ Dirk, totaal opgefokt, serieus in de war: ‘VERDOMME IVO! IK VERSTOND “IK BEN ÉÉN HERT”!’*

*(nog grappiger met gebaren erbij)

1 opmerking:

  1. een verborgen boodschap voor vlamingen die geen 'g' uitspreken?

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.