vrijdag 26 juni 2009

Op café met mijn vriendin

Ik trek me terug in het enige warme café van de stad. Mijn vriendin laptop mag op schoot. Het heeft goed te doen met dit herfstweer. Er is verlichting die mensen mooier doet lijken, er zijn roestrode muren, dito onderleggers en er staat wat bamboe in de hoek. De espressomachine reutelt. Ik zit op een gietijzeren stoel met een kussentje. Na elke zin die ik schrijf neem ik een hap van een groot stuk cake: banaan met noten. Of ik slurp van mijn thee: appelkaneel. Ik denk heel even dat ik iemand een mop in plat Antwerps hoor vertellen en besluit het daarbij te houden.

1 opmerking:

  1. via je vriendin laptop groetjes van je vriend peter die gisterenavond met Diane, Roel en Katleen een supervoorstelling van Bart Peeters in het theater van 't Rivierenhof hebben geproefd...
    We zien uit naar een ontmoeting in een ECHT Antwerps café als jouw Latijns Amerikaans avontuur achter de rug is... Warme groeten

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.