donderdag 4 juni 2009

Groen!



Kleur bekennen, dat doen we niet vaak, zo voor de verkiezingen. Zeker niet als Jan en alleman meeleest of -luistert. Ik en mijn elektronisch potlood, de rest buiten mijn stemhok graag.

Maar ik beken vandaag. Niet omdat ik er uit gewoonte op stem. Niet omdat ik honderd procent achter hun mensen, stijl en programma sta. Wel omdat ik gek zou zijn om, gezien de huidige ecologische crisis*, niet groen te stemmen. En omdat Donkergroen! vooralsnog niet bestaat.

* Over de verbondenheid van de ecologische crisis met de energie- en financiële crisis, las ik deze week een fantastisch artikel. Jammer genoeg in het Spaans maar laat dat jullie vooral niet tegenhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.