maandag 30 november 2009

Origami en twee hondjes


Foto Nevada Tumbleweed

Ineens zaten er drie lifters op de achterbank: een Canadese vrouw in floeren broek en twee hondjes. Lulu, een grijze poedel met de vacht van een versleten teddybeer en Guapo, een chihuahua-reu met de gestalte van een rat. Lulu krabbelde bij me op schoot. 'Het is omdat jij maakt een geluidje met de mond,' legde ze uit in gebrekkig Spaans (ze woonde 4 jaar in Guatemala; ik zong mee met de radio). Dat vinden honden blijkbaar leuk.

De gladde Guapo slingerde bij elke bocht zowat de auto uit. Hij ging ook met zijn kont tegen mijn hand duwen. Honden doen vaak van die vieze dingen.

Er waren koetjes en kalfjes over honden en puppies en we kwamen te weten dat Lulu normaal heel speels maar nu een beetje lui was want erg zwanger. Zozo. 'Guapo is de papa!' zei de Franse r trots. Een chihuahua die een poedel afrijdt? Dat is als een kleuter die de juf verkracht. Bah. Het begon al naar hond te ruiken.

'Heeft iemand een stukje papier?' klonk het plots. 'Ik maak origami's.' Geluksvogels wij. Tien minuten later vloog er een kraanvogel door de auto, die flapperde als je aan zijn staart trok. Hij landde op het dashboard. Daarna zwom er een vis op de achterbank. Zijn mond ging open en toe en ze maakte er zelf vissengeluiden (!) bij. Ik hield het niet meer en vroeg of ze ook een hond kon vouwen. Overbodige vraag, de ruiten dampten aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.