Scheiße, ik ben de naam van de winkel helemaal kwijt. Ik herinner me de huiskleuren rood met wit in een goedkoop lettertype. De slogan zei het allemaal: je bent gek als je niet koopt. Er lopen bedienden in polohemdjes rond die als stront behandeld worden en de klant als lastige vliegen afschepen met de duurste brol van het schap (digitale fotokaders enzo). Maar hoe de Duitse woekerketen heet: schade, ganz vergessen.
Goh, gezellig nu ik eraan denk. De kersthausse in de stad. Waar je genegenheid voor de ander wordt afgemeten aan de euro's die je ervoor wil dokken. Waar je heerlijk kan soezen in de winkelgangen der vergetelheid en kopen = zijn. Ik tel de dagen af, jongens.
dinsdag 17 november 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
De Gifi?
BeantwoordenVerwijderenJohan zegt:
BeantwoordenVerwijderenDe mediamarkt?
mediamarkt. Yo no soy tonto.
BeantwoordenVerwijderenHaha, ja! De Mediamarkt. Je bent inderdaad niet gek, Katrijn.
BeantwoordenVerwijderener is er ondertussen al een tweede, zo'n keten: Saturn of zoiets, en het ruikt er exact hetzelfde, naar uitbuiting.
BeantwoordenVerwijderenzelden zie je zoveel troep bij elkaar die je niet nodig hebt en toch is het er altijd drummen.
maar mijn oma die dement is vindt de digi-fotokader waar wij slideshow gewijs passeren wél geweldig. dat is heel triest en troostend tegelijk.
he, triest en troost, dat is maar een tweeklank verschil. Zou dat zo bedoeld zijn?
BeantwoordenVerwijderen