maandag 21 september 2009

Hoe een poes temmen in een week


Foto Esparta

Ik heb een straatkat getemd in een week. Een wilde. Eerst vluchtte ze voor me als ware ik een hond. Daarna kreeg ze drie dagen lang een schoteltje melk, voor op momenten dat ik werken was. Op een ochtend liet ze me toe tijdens het melk slurpen. Op vrijdagavond kreeg ze een hele avond lang kaas geserveerd, en zat ze in de openstaande deur wat van het gezelschap te genieten. Dat gezelschap beweerde dat ze alleen op eten uit was, maar ik wist beter: deze poes zocht gewoon een tof baasje. En nu ligt ze hier naast me op een zondagskussen en komt voorzichtig om kopjes vragen (die nacht zou ze inbreken en wat met haar pootjes op mijn rug komen duwen). Vroeger twijfelde ik er wel eens over maar nu weet ik het zeker: ik kan een tijger aan.

4 opmerkingen:

  1. Als je ze mee naar huis neemt mag je dat lama-ei laten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee nee, meebrengen en verstop ze in die lamabuidel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik wil dat lama-ei dan wel
    en breng die dansende geit dan ook maar mee :)

    x flo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en nog iets: ... ik zou ze Hildegarde noemen

    x flo

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.