vrijdag 25 september 2009

De collega van de dingetjes

Om mijn collega kan je niet heen. Mensen knuffelen hem omdat ze dat gezellig vinden. Dan noemen ze hem 'mijn dikkertje'. Vindt hij dat erg? Zijn lichaam heeft moeite met koolhydraten, volgens zijn diëtist. “Ik mag een heel kalf verorberen,” zegt hij stoer, “maar de tortillas laat ik best staan.”

De laatste weken knuffelt hij volop terug want hij is gedumpt door zijn lief. Ze zouden gaan bouwen maar ze heeft tijd nodig. Als hij het middagmaal oversloeg tekende hij grondplannen uit met een handig computerprogramma. Dan zag je hem schuiven met bedden, vensters en kasten. Mijn collega weet veel van computers maar weinig van vrouwen. Die komt niet meer terug, zeggen onze vrouwelijke collega's.

Laatst sliepen we samen op een hotelkamer. Mijn collega heeft een olifantenhuid en een pyjamabroek die ik hem zag uitdoen onder de lakens. Ik stelde voor om zijn schoenen op de vensterbank te zetten. Dat was oké. Bijna alles is oké voor mijn collega. Hij snurkte snel in en droomde van een kast van een huis of een kalf van een vrouw. Gezellig.

2 opmerkingen:

  1. allotment faire verdanabi fdugha cruel fingerprints snkjh reduces veteran connectors indicators
    masimundus semikonecolori

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.