zaterdag 14 maart 2009

Terugblik op een blog en vieze koe in de laatste alinea


Foto roel

Sam Verhaert Blogt vandaag voor de 84ste keer in 21 maanden. Platvloerse laag-, heupwiegende middelmatig- en rimpelloze hoogstaandheid hebben dit blogboek doorwaggelt. Maar Sams’ analen zijn sinds juni 2007 wel aardig gevuld geraakt.

U denkt misschien: ‘Mijn pennenkennis brengt het er belabberd van af met een gemiddeld oprisping van één schrijfbal per week.’

Als dat door uw hoofd flitst, werp ik u volgende pennenstreek toe: ‘U bent het rechte eind. Maar kijk, het verdubbelde gemiddelde in 2009, van één naar twee, belooft meer soeps. Het vet moet nog komen, man.’

Na herlezing verzacht ik met: ‘Blijf vooral reageren want u weet niet half hoe blij uw 111 commentaren me hebben gemaakt. Als ik triestig ben zoek ik mijn webstatistieken op - echt waar - en als het moet vervorm ik ze tot ten hemel rijzende lijnen.’

Het is mogelijk dat u denkt: ‘Allemaal goed en wel.’ En dat u daar stopt omdat u a) dat een mooie, voor zichzelf sprekende uitdrukking vindt, b) het even niet meer weet, wat niet erg is, want ik vaak het ook weet even niet meer.

Misschien maakt u uw redenering echter af: ‘Allemaal goed en wel, beste vriend, kribbel zoveel je wil. Bloggers blijven egosuckers, die zich geheel naar het systeem plooien door identiteitje te spelen, elk op hun eigen hyperindividuele pagina.’

Als u dat eventueel zou denken, dan vergoelijk ik me met twee replieken:
  1. U hebt dit niet zelf verzonnen. Deze uitspraak komt namelijk van een Zapatista-activist (02/01/09, San Cristobal, Mexico) die de alternatieve media helemaal niet zo alternatief vond. Het zou me verbazen als u letterlijk hetzelfde zou denken als hij. Maar het kan.
  2. U weet dat zijn boutade me sindsdien achtervolgt en vaak doet twijfelen over het opzet en de inhoud van deze pagina. Dat u dit er toch, samen met de prut, de pus en de pis, wil inwrijven, pikt. Maar het opent de ogen weer even waarvoor dankjewel.
Heel - waarschijnlijk niet maar toch wie weet minikansje - héél misschien denkt u: ‘Elk elk elk, een koe drinkt melk.’ Maar dan hebt u het mis. Een koe drinkt water en pis.

2 opmerkingen:

  1. Toevallig uwen blog nog eens tegen het lijf gelopen - deze keer via één van de springhandjes in de e-MO* van 13/03.

    Naast de actievoerders van TNJ in Jersey staat ge tussen de Wereldbloggers.

    Dan mijn schade ingehaald en achterstevoor uw wedervaren doorgenomen.

    Mooie snor, zeg! Groetjes, hal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neeh... ik geloof niet dat het kan, iets letterlijk hetzelfde denken als iemand anders. Die in een andere taal denkt. Het is een ander idioom. En het gedachte verwordt dan min of meer met mate tot een fantoom dat rondspookt. Maar met spoken is het altijd toch tenslotte, dat ze wel lijken en schijnen, maar niet bestaan...

    Ach Sam, God is al tweehonderd jaar doodverklaard. Dus wat maakt het uit dat je media of medium al dan niet alternatief is. Dat het suckt of ego is. Een ander mokt of doet aan yoga.

    Ik lees je graag.

    Dat wordt niet vaak gezegd. Misschien nog minder dan ik zie je graag. Wat ook niet al te vaak echt wordt gezegd.

    Ik vind ze sympathiek. Die kerels met hun paramilitaire uniformen en zakdoeken over de neus gebonden die mooi weer maken in Chiapas. Hun baas doet me ongewild aan een liedje denken van The Beatles. En toch, nu denk ik even dat de Zapatista Acti Vist-achter-het-net... je kan ook cowboy en indiaan spelen in het bos, maar is dat ook niet steeds een beetje identiteitje spelen? Maar dat geheel terzijde, want iemand moet de plooien strijken als ze heet zijn. En dat kunnen ze.

    En wat die koe betreft... beter één koe die in de gracht pist, dan een biefsteak die op je bord loeit.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.