dinsdag 2 februari 2010

Schoenen poetsen


Foto [auro]

Ik kan proberen om het te verbergen. Het stiekem doen, als ik alleen thuis ben. De vuile vodden verstoppen en de deur openzetten om de geur weg te waaien. Maar het zou toch uitkomen. Eerlijkheid dwingt, jongens en vooral meisjes: ik poets graag schoenen.

Ik haatte het als kind maar nu maakt het me blij. Leer invetten, ik word daar rustig van. De bijenwas tussen de vingers voelen glippen, het zoeken naar verse stukjes vod, de marsepeingeur van het vet in de woonkamer. Het is duurzaam omgaan met uw gerief, er heel goed voor zorgen en er trots mee rondlopen. Premature vadergevoelens, denk ik. Ik ben tenslotte bijna dertig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.