zondag 17 augustus 2008

Grijsaard neukt


Schrijven is fijn, gelezen worden is fijner. Google Analytics erkent de ijdelheid van mooischrijvers en doemdenkers en biedt gratis een webspion aan om u tegen te zeggen. Verscholen achter een html-struik screent hij al - let wel - ál uw bewegingen op mijn pagina’s. Gisteren bijvoorbeeld: 20 unieke bezoekers, waarvan 45% voor de eerste keer, gemiddeld 2’55” blijven hangen, van pagina x naar y doorgeklikt en op punt a, b of c de pagina weer verlaten.

Grote broer is hier en hij is wakker.

Griezelig om weten: Google Analytics traceert ook via welke zoekwoorden je in mijn webspinsels terecht komt. Zo zag ik dat ik tweemaal werd gegoogled – waarvan eenmaal door mezelf, dat moet gezegd – en dat er ook mensen zijn die hier per toeval belanden. Wie op ‘ecologische televisie’ googlet, komt niet bij producent Sharp uit maar bij het commentaar daarop. Net goed. De eenzame die hier op een post over een oude man en een citaat van Pfeiffer landde, kreeg geen waar voor zijn zoektermen 'grijsaard neukt' (!). Hij verliet de pagina na 0’4”.

1 opmerking:

  1. Aha, Google Analytics. Je ontdekt sommige dingen klaarblijkelijk later dan ik, net zoals Eva heb ik dit al een tijdje geleden ontdekt. Best griezelig soms, maar ook wel leuk. Die zoektermen zijn hilarisch. De mijne vertellen me dat erg veel mensen willen weten hoe ze een peperkoekenhuisje moeten maken. Dan komen ze op mijn blog bedrogen uit. :-) Ik vind het ook leuk dat je kan zien via welke andere blogs bezoekers bij jou terecht komen.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.