De nieuwe reclameborden van Appelsientje al gezien? Het beste onder de zon zit achter prikkeldraad tegenwoordig.
Meestal staat ‘t op de salontafel van op elkaar uitgekeken tweeverdieners die Eos en Libelle lezen en al eens naar de Zomer van Antwerpen gaan om ’s anderendaags tegen hun voortuinburen te klagen dat ze er hun auto nergens kwijt kunnen.
Een karton Appelsientje Fruitsensatie Mango-sinaasappel-carambola (sic) vind je ook in de afbladderende, energiezuipende koelkast die studenten met tegenzin delen terwijl ze dingen blaten als: “Als je zelf geen fiets pikt, pikken ze die van jou wel.”
Appelsientje Fruitsensatie Ananas-sinaasappel-caja (sic) staat ook in het rek – tussen het biologisch en economisch fruitsap - van supermarkten waar je kan leven zoals je wil, als je er maar voor legt.
Het Nederlandse Frieslandfoods, met 15.300 werknemers actief in meer dan 100 landen, selecteert al sinds 1987 'de beste zongerijpte vruchten voor u'. Voor haar nieuwe sapje kiest het echter voor een afschrikwekkend beeld met ijzeren pinnen en de zuurmakende slogan ‘Zo lekker dat je niet wil delen’.
Zo lekker dat je niet wil delen. Altijd een beetje voor op de Belgen en helemaal mee met hun tijd, die Nederlanders.
zaterdag 16 augustus 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
"Meestal staat ‘t op de salontafel van op elkaar uitgekeken tweeverdieners die Eos en Libelle lezen en al eens naar de Zomer van Antwerpen gaan om ’s anderendaags tegen hun voortuinburen te klagen dat ze er hun auto nergens kwijt kunnen."
BeantwoordenVerwijderengeweldig :-)
*Brul-gier-sniffel*
BeantwoordenVerwijderenMisschien ligt het aan mijn rare zin voor humor die toevallig matcht met de jouwe, maar ik vind bovenstaand stukje woordspelerij buitengewoon hilarisch. Diep cynisch ook, maar in dit geval: hoe meer hoe beter!
Als ik De Morgen was, of zelfs de Humo (begin maar te gillen van afschuw), had ik je allang aan boord getrokken. Keep on scratching!