donderdag 10 februari 2011

'We zijn allemaal ooit goeie spelers geweest'


Foto blmurch

'We zijn allemáál', hij pauzeerde even, 'ooit goeie spelers geweest, jongen.'

Na het testosteronenclubje, tijdens mijn eerste volleybalavontuur in Buenos Eiers, had ik een nieuwe club gevonden. Naast het spoor, in een volkswijk van de stad.

Diego heette me welkom in de sportzaal op de derde verdieping. Een vijftiger van het type weelderige - om de kaalheid te verbergen - haardos. Ik zag hem letterlijk denken.

Hij was in sporttenue. Een behaarde hand leunde op zijn pens, met de andere trok hij van zijn sigaret. Ik denk dat ik beteuterd keek - ik wil niet in voltooid verleden termen sporten - want hij klopte me hard op mijn schouder. Er viel wat asse op mijn knielap.

De toekomst lacht me buikschuddend toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.