donderdag 19 augustus 2010

De huilende kerk


Foto Dunechaser

Vandaag kocht ik een steenboor. Dat voelde erg mannelijk, een betonboor maatje 10 in mijn achterzak. Vandaag zou ik het zelf doen. Mijn boormachine was een gun. De blauwe steen in de nieuwe toiletten van de leegstaande kerk straks een zeef.

De zon glasraamde op de tegels en het boren galmde tot in de hemel. Tussen het steengruis en het stof liep er plots water uit het gaatje. Niet veel, het druppelde niet eens op de grond. Maar toch, uit de wand die er al vijfentachtig jaar staat, kwam echt waar vocht. Toen de blauwe steen (zij?) ook bij een tweede gat een traan wegpinkte, was ik even ontroerd. Omdat dat echter niet strookte met mijn mannelijke klus, boorde ik extra hard en dieper dan nodig.

1 opmerking:

  1. Vandaar dat nieuws van die overstroming in de kievitstraat - dat vindt de duiker vast reuze.
    marian

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.