dinsdag 13 april 2010

Tango (go go)

Foto lulazzo

April in Antwerpen. De eerste tango´s dansen de winter ´t Kattendijkdok in. De lente loopt me op hakken voorbij. Ik vertrek met de zuiderzon.

Wacht – zelfde muziek, zelfde pasjes - een halve draai verder. Waar de zomer in de lucht is blijven hangen. Buenos Aires ruikt naar het oktober van bij ons. (Ons?) De zon staat er even hoog maar twee seizoenen verder. Of terug, daar draaien we omheen.

Er vliegt een vlucht eenden over. Die overwinteren in het Noorden en keren straks opgewarmd terug naar hun stad. Aan de andere kant van de wereld staan de dingen op hun kop.

2 opmerkingen:

  1. He Sam,
    Ik was vorig jaar in dezelfde periode in Argentinië - zucht.
    De melancholie van de herfst in Tigre moet je zeker eens proeven, je kan je er laten rondvaren op het bruine water tussen de schitterende herfstkleuren aan bomen-van-bij-ons. Heel vreemd!
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meestertip, Sophie, want ik was - echt waar - nog aan het twijfelen om dit weekend te gaan of niet. Ik bestel alvast een bootje.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.