zondag 4 oktober 2009

De weg vragen en in een richting geduwd worden

Ik vraag meestal de weg aan vrouwen omdat die op één of andere manier minder eng zijn om aan te spreken. Als zij mij niet eng vinden helpen ze me vriendelijk op weg -ook als ze daar geen idee van hebben- en soms slaan ze een praatje. Hoe ik hier (daar, op de plek dat de vraag gesteld wordt) verzeild ben, willen ze af en toe weten. Dan, gisteren bijvoorbeeld, zeg ik dat ik net ben afgezet. En dan vragen ze: 'Afgezet? Door wie? De bus, je collega, je vriendin?' Dan pauzeren ze soms even, kijken nog 's naar me -ik heb dan een hemdje, een snor en een oorbel aan- en voegen eraan toe: 'Of je vriend?'' En ze eindigen met een korte maatschappijanalyse: 'Want tegenwoordig...'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons License
werk van Sam Verhaert is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-Niet-commercieel-Geen Afgeleide werken 2.0 België licentie.